Dina nyhetsbrev är grunden för en lönsam relation – vårda den

 

Att skriva nyhetsbrev kan kännas som en ständig kamp mellan inspiration och prestation. Jag hör det från flera av mina kunder. Du vet att du borde skicka något, men vad ska du säga? Och hur ofta?

Men sanningen är att nyhetsbrev inte handlar om att sälja varje gång. De handlar om att bygga relation – och att skriva de där mejlen dina mottagare känner längtet efter. Fint ändå. Att bli längtad efter.

Två-personer-skakar-hand-relation-pengar
 

Om du ser ditt nyhetsbrev som en förlängning av ditt varumärke, blir det plötsligt enklare att hitta tonen. Du behöver inte övertyga, du behöver bjuda in.


När du delar din kunskap, dina reflektioner och glimtar från ditt företagande bygger du både förtroende och igenkänning – och det är precis där säljet händer.

nyhetsbrev-grunden-for-lonsam-relation-roos-rahmquist

Börja med varför

Innan du börjar skriva fundera över varför du skickar nyhetsbrev? Är det för att driva försäljning, bygga relationer, inspirera till handling eller alltihop?


När du vet ditt syfte blir det också enklare att planera ditt innehåll och hålla dig till den berömda röda tråden.

Hitta din rytm

Regelbundenhet slår perfektion varje gång. Det är bättre att skicka ett kort mejl varannan vecka än ett långt en gång i kvartalet.


Genom att skapa en rutin för dina nyhetsbrev hjälper du också dina läsare – det blir lättare för dem att känna igen dig och känna längtet efter ditt nästa mejl.

Relation före transaktion

De mest framgångsrika nyhetsbreven är de som känns som ett samtal, inte som en kampanj. Eller hur? Jag vet inte hur ofta du läser “kampanjiga mejl” men jag behöver personligen vara riktigt intresserad av ämnet för att göra det.


När du vågar vara personlig, bjuda på egna tankar och visa att du förstår din målgrupp, kommer dina mejl att öppnas – och läsas. Det krävs en rejäl portion mod, jag vet. Men det är värt varenda kaninpuls du utsätter dig för.

Vill du läsa mer om hur du skriver nyhetsbrev som engagerar kan du göra det här.

Sälj med nyhetsbrev

Vill du på allvar ta dina nyhetsbrev till nästa nivå och göra precis det jag pratar om: bygga relation, vinna förtroende, positionera dig för att i slutändan sälja enkelt med dina nyhetsbrev – då är Sälj med nyhetsbrev för dig.

Sälj med nyhetsbrev är en digital kurs – eller, kurs och kurs, den är så mycket mer än en vanlig kurs – för dig som är soloprenör och vill ha ytterligare en inkomstkälla. Som dessutom är väldigt rolig. Tänk dig själv att ha dialog med prick din målgrupp när du vill, om vad du vill och hur du vill – utan att en enda algoritm bråkar med dig.

Läs mer om Sälj med nyhetsbrev här.

Välkommen på webinarium

Sälj mer – med dina nyhetsbrev är namnet på det webinarium jag håller den 25, 26 och 27 november. Samma webinarium men vid tre olika tidpunkter så att du ska hitta en tid som passar dig.

Varför ska du hänga med mig en timme då? För att du är här för att skapa något som ger resultat – nyhetsbrev är en kanal som hjälper dig med det. Det här webinariumet är för dig som:

– Är soloprenör och vill ha en kanal som bygger relation och ger dig en position.

– Vill sälja enkelt, smart, kontinuerligt – via mejlen.

– Är trött på att fastna varje gång det är dags att skriva och vill ha en strategi som håller över tid.

– Vill ha – eller har – ett nyhetsbrev och behöver hjälp att få resultat.

– Vill bygga ett varumärke som känns tryggt, tydligt, som du – och som trillar rakt ner i inkorgen hos din målgrupp.

Låter det här som du? Då tycker jag att du ska hänga med. Webinariumet är gratis, dock är antalet platser begränsade varför du behöver boka din plats. Kan du inte vara med irl kan du se en inspelning efteråt. För att ta del av den behöver du anmäla dig till webinariumet. Bokar din plats gör du här.

Jag hoppas du vill hänga med mig en timme.

Varma hej ♡

Jessica

Föregående
Föregående

Så skriver du nyhetsbrev som engagerar & får svar med vändande mejl

Nästa
Nästa

Säljande psykologi – så skriver du texter som får din målgrupp att känna: "Det här är för mig"