
Jessicas Blogg
Skriv dig till framgång
Här delar jag kontinuerligt med mig av skrivtips som både underlättar ditt eget skrivande, men också tar dig framåt mot målet att dina texter ska attrahera din målgrupp.
Anpassa ditt skrivande för olika kanaler – utan att tappa din unika röst
Att skriva för olika kanaler kan kännas som en utmaning, eller hur? Varje plattform har sina egna ”regler”, sin egen ton och också sin egen publik. Vilken tur då att du kan anpassa ditt budskap till respektive kanal – utan att förlora din unika röst.
Så skriver du övertygande säljtexter
En säljande text är alla typer av texter som har som mål att få dina läsare – som ju är din målgrupp – att agera på ett sätt som du vill att de ska göra.
Underrubriker (aka mellanrubriker) – skriv starka sådana
Mellanrubriker är otroligt viktiga av många skäl. Både att de finns, men också att de är starka för att fånga uppmärksamhet, att de är relevanta för att guida din läsare genom din text – och för att bjuda din läsare på oemotståndlig läsning.
Skriv rubriker som fångar uppmärksamhet
Att skriva på ditt sätt, som du, är oerhört viktigt för att bli relaterbar för din målgrupp. Och för att vinna förtroende. Faktorer som är relativt avgörande för om du säljer med din text eller inte.
Låt din röst höras i din text
Att skriva på ditt sätt, som du, är oerhört viktigt för att bli relaterbar för din målgrupp. Och för att vinna förtroende. Faktorer som är relativt avgörande för om du säljer med din text eller inte.
Låt din text andas självförtroende
När du skriver texter i marknadsföringssyfte behöver du låta texten visa att du tror på dig själv och på ditt erbjudande. Om inte – hur ska någon annan tro på dig?
Vill du skriva snabbare?
Att skriva snabbt, effektivt och med bibehållen kvalitet är en konst väl värd att öva upp. Är du soloprenör behöver du producera innehåll till dina sociala kanaler, till din hemsida, säljsida och en eventuell blogg. Och du kan inte lägga oceaner av tid på att skriva.
Strategier för dig som vill skriva text som säljer
Därför behöver du hitta strategier för att snabbt skapa text som säljer. Och ju mer du skriver, ju bättre blir du. Jag ska ge dig några nyckelstrategier du kan använda dig av när du skriver dina texter.
Lyckas med dina nyhetsbrev
Att skriva nyhetsbrev är en sak. Att lyckas med dem en helt annan. Var rädd om dina prenumeranter, de har själva valt att ta emot dina mejl. Och det är guld. De tillhör din målgrupp och är intresserade av vad du har berätta. De uppskattar värdet du ger.
Skriv texter som säljer genom att fokusera på kundens behov och önskemål
Att skriva för din målgrupp är en av hemligheterna bakom riktigt bra copy. Det är din målgrupp som ska stå i centrum för allt du gör och skriver.
10 effektiva call-to-actions som hjälper dig att faktiskt sälja med dina texter
En cta är en av de mest kritiska delarna av varje text du vill sälja med. En välformulerad cta kan vara skillnaden mellan en intresserad läsare och en betalande kund.
Copywriting för sociala medier – så skapar du engagerande innehåll som konverterar
Du får fem effektiva strategier för hur du bäst skriver copywriting i sociala medier. Strategier som kan hjälpa dig att öka dina konverteringar och nå de mål du har satt upp för just dig.
Hemligheterna bakom rubriker som lockar
En riktigt bra rubrik kan fånga din läsares (aka målgrupps) uppmärksamhet på studs. Det är alldeles möjligt. Hur du ger dig själv de bästa förutsättningarna för att skriva en skrollstoppande rubrik ska jag försöka bena ut för dig i den här artikeln.
Att skriva lockande texter – 5 tips
För att en text ska sälja åt dig behöver du först och främst skriva så att du lockar din läsare. Så att hen blir attraherad. Och det är svårt.
Vill du sälja med dina texter? Skriv inkluderande.
Att skriva inkluderande gör att dina texter når och också pratar med en bredare publik. Viktigt av många skäl, inte minst när du skriver texter i syfte att sälja.