Jessicas Blogg

Skriv dig till framgång

Här delar jag kontinuerligt med mig av skrivtips som både underlättar ditt eget skrivande, men också tar dig framåt mot målet att dina texter ska attrahera din målgrupp.

Sluta försöka låta proffsig i dina texter

Sluta försöka låta proffsig i dina texter.

What? Jo, jag menar det. Sluta. Alltås, jag minns första gången jag skrev ett nyhetsbrev utan att försöka låta som en expert. Du är expert och du ska se dig som expert. Men du behöver inte låta som en.

Läs mer

Så omvandlar du din expertis till texter som attraherar & säljer

Det här kan förändra hela din marknadsföring – japp. Faktiskt hela ditt företagande. När du lär dig att omvandla din expertis till ord som attraherar och säljer, då händer det grejer. Ditt sätt att kommunicera, bygga relationer och driva företag förändras.

Läs mer

Du vet vad du gör – men kan du skriva det?

Du vet att du har en enorm kunskap inom ditt område. Men så är det svårt att få ner det i text. Vet du, du är inte ensam. Och kan du inte författa din expertis så kommer andra inte att förstå och inte heller ta del av allt du har att erbjuda. Att kunna kommunicera sin expertis på ett sätt som engagerar och attraherar är inte helt enkelt. Men du kan lära dig.

Läs mer

5 vanliga fällor i ditt skrivande – och hur du undviker dem

Att skriva är en konst alla kan lära sig tänker jag. Men oavsett hur van skribent du är finns fällor både du och jag kan ramla i. Är du medveten om dem minskar risken för att snubbla, eller hur?

Har du koll på de här fem fällorna är du på väg mot champagnen. Och kan låta mellanmjölken stå kvar på bänken.

Läs mer

Bygg relation & få lojala kunder med smart e-postmarknadsföring – aka nyhetsbrev

E-postmarknadsföring – som nyhetsbrev faktiskt är– är en av de mest kraftfulla strategierna för att bygga och stärka lojala kundrelationer.

Och nyhetsbrev är verkligen något jag vurmar alldeles extra för. Det vet du som hängt med mig ett tag. Men hur gör du egentligen för att dina nyhetsbrev ska skapa engagemang och förtroende? Och i slutändan också öka ditt sälj.

Läs mer

Skriver AI bättre texter än en copy? Än en skribent? Än mig?

Jag ska vara brutalt ärlig och säga att de senaste månaderna har jag känt mig brädad. Det är faktiskt ingen skön känsla. Du vet säkert hur det känns. Och det handlar om en yngre förmåga. Och hens namn är *trumvirvel* AI

Läs mer

Konsten att skriva med integritet

Som soloprenör skapar du ditt eget varumärke. Du har alla chanser i världen att göra din business till exakt det du vill.

Men med frihet följer ansvar. Ansvar att snyggt navigera de gråzoner som finns vad gäller etik och moral. Vad kan du egentligen skriva? Vad är etiskt hållbart? Samtidigt effektivt?

Läs mer

Går du igång på din egen text?

Om du vill få din målgrupp att på riktigt villhöva din hjälp behöver du själv vara såld på ditt erbjudande. Du behöver gå igång på det du själv skriver. Helt enkelt. Du behöver älska ditt erbjudande men också hur du kommunicerar det. Så mycket att du utan tvekan skulle investera hos dig själv. 

Läs mer

Du skriver och skriver men får inget resultat …

Eller, i alla fall inte de resultat du vill ha. Det verkar dumt, eller hur? Som soloprenör är dina texter ett otroligt bra sätt att marknadsföra dig på. Avgörande om du frågar mig. Och att du skriver, det vågar jag påstå. Men det är inte så stor idé att skriva och producera text efter text – om resultatet uteblir.

Läs mer

Skriv nyhetsbrev som konverterar

Du lägger supermycket energi och tid på att skapa ett fantastiskt nyhetsbrev, du skickar det, och sedan. Händer ingenting. Dina prenumeranter läser förhoppningsvis ditt mejl, kanske klickar några på dina länkar, men få eller ingen väljer att investera. Känner du känslan? Lugn. Du får sex strategier i bloggartikeln.

Läs mer

Prata om vad istället för hur

När du säljer något – en produkt, en tjänst, eller till och med dig själv då du är ditt varumärke – kan det kännas viktigt att berätta hur du gör det du gör. Du vill förklara alla steg, visa din kompetens och säkerställa att potentiella kunder förstår exakt hur du gör för att hjälpa dem. But here is the thing: dina kunder bryr sig inte om hur du gör.

Läs mer