
Jessicas Blogg
Skriv dig till framgång
Här delar jag kontinuerligt med mig av skrivtips som både underlättar ditt eget skrivande,
men också tar dig framåt mot målet att dina texter ska attrahera din målgrupp.
Går du igång på din egen text?
Om du vill få din målgrupp att på riktigt villhöva din hjälp behöver du själv vara såld på ditt erbjudande. Du behöver gå igång på det du själv skriver. Helt enkelt. Du behöver älska ditt erbjudande men också hur du kommunicerar det. Så mycket att du utan tvekan skulle investera hos dig själv.
Du skriver och skriver men får inget resultat …
Eller, i alla fall inte de resultat du vill ha. Det verkar dumt, eller hur? Som soloprenör är dina texter ett otroligt bra sätt att marknadsföra dig på. Avgörande om du frågar mig. Och att du skriver, det vågar jag påstå. Men det är inte så stor idé att skriva och producera text efter text – om resultatet uteblir.
Skriv nyhetsbrev som konverterar
Du lägger supermycket energi och tid på att skapa ett fantastiskt nyhetsbrev, du skickar det, och sedan. Händer ingenting. Dina prenumeranter läser förhoppningsvis ditt mejl, kanske klickar några på dina länkar, men få eller ingen väljer att investera. Känner du känslan? Lugn. Du får sex strategier i bloggartikeln.
Prata om vad istället för hur
När du säljer något – en produkt, en tjänst, eller till och med dig själv då du är ditt varumärke – kan det kännas viktigt att berätta hur du gör det du gör. Du vill förklara alla steg, visa din kompetens och säkerställa att potentiella kunder förstår exakt hur du gör för att hjälpa dem. But here is the thing: dina kunder bryr sig inte om hur du gör.
Anpassa ditt skrivande för olika kanaler – utan att tappa din unika röst
Att skriva för olika kanaler kan kännas som en utmaning, eller hur? Varje plattform har sina egna ”regler”, sin egen ton och också sin egen publik. Vilken tur då att du kan anpassa ditt budskap till respektive kanal – utan att förlora din unika röst.
Så skriver du övertygande säljtexter
En säljande text är alla typer av texter som har som mål att få dina läsare – som ju är din målgrupp – att agera på ett sätt som du vill att de ska göra.
Underrubriker (aka mellanrubriker) – skriv starka sådana
Mellanrubriker är otroligt viktiga av många skäl. Både att de finns, men också att de är starka för att fånga uppmärksamhet, att de är relevanta för att guida din läsare genom din text – och för att bjuda din läsare på oemotståndlig läsning.
Skriv rubriker som fångar uppmärksamhet
Att skriva på ditt sätt, som du, är oerhört viktigt för att bli relaterbar för din målgrupp. Och för att vinna förtroende. Faktorer som är relativt avgörande för om du säljer med din text eller inte.
Låt din röst höras i din text
Att skriva på ditt sätt, som du, är oerhört viktigt för att bli relaterbar för din målgrupp. Och för att vinna förtroende. Faktorer som är relativt avgörande för om du säljer med din text eller inte.
Låt din text andas självförtroende
När du skriver texter i marknadsföringssyfte behöver du låta texten visa att du tror på dig själv och på ditt erbjudande. Om inte – hur ska någon annan tro på dig?
Vill du skriva snabbare?
Att skriva snabbt, effektivt och med bibehållen kvalitet är en konst väl värd att öva upp. Är du soloprenör behöver du producera innehåll till dina sociala kanaler, till din hemsida, säljsida och en eventuell blogg. Och du kan inte lägga oceaner av tid på att skriva.
Strategier för dig som vill skriva text som säljer
Därför behöver du hitta strategier för att snabbt skapa text som säljer. Och ju mer du skriver, ju bättre blir du. Jag ska ge dig några nyckelstrategier du kan använda dig av när du skriver dina texter.
Lyckas med dina nyhetsbrev
Att skriva nyhetsbrev är en sak. Att lyckas med dem en helt annan. Var rädd om dina prenumeranter, de har själva valt att ta emot dina mejl. Och det är guld. De tillhör din målgrupp och är intresserade av vad du har berätta. De uppskattar värdet du ger.
Skriv texter som säljer genom att fokusera på kundens behov och önskemål
Att skriva för din målgrupp är en av hemligheterna bakom riktigt bra copy. Det är din målgrupp som ska stå i centrum för allt du gör och skriver.
10 effektiva call-to-actions som hjälper dig att faktiskt sälja med dina texter
En cta är en av de mest kritiska delarna av varje text du vill sälja med. En välformulerad cta kan vara skillnaden mellan en intresserad läsare och en betalande kund.