Sälj med dina nyhetsbrev – på ett enkelt sätt
Det finns en myt om att sälja med dina nyhetsbrev kräver stora rabatter, lååååånga säljsidor och övertygande (nästan “lur”) argument. Jag håller inte med. Alls. Jag tänker att det på riktigt handlar om något mycket enklare – att bygga relation och vinna förtroende. Över tid.
Sälj med värme
När du skriver dina nyhetsbrev kan du inte bara prata om ditt erbjudande. Du behöver sälja mellan raderna. Och utan att du pratar om just ditt erbjudande. Du vet, “Kom å köp” – det funkar inte. Mellan raderna funkar.
Och självklart behöver du prata om ditt erbjudande, det är inte det jag säger. Men inte bara. Och när du gör det behöver du gör det med samma röst och ton som du skulle använda i ett vanligt trevligt samtal.
Berätta också som ligger bakom: varför skapade du den här produkten eller tjänsten? Vad “brinner” du själv för? Och hur kan din produkt eller tjänst hjälpa mottagaren. Beskriv transformationen hen får. Sälj inte på brist – sälj på värde. Helt enkelt.
Våga påminna
Jag både vet och ser att många drar sig för att sälja i sina nyhetsbrev för att de är rädda att verka tjatiga. Kanske är du en av dem. Och då behöver jag be dig tänka om. Se påminnelser som en snäll gest och inte som ett störningsmoment.
Dina läsare har, precis som du, fullt upp – och det är helt okej att påminna dem när du har något bra på gång. Dessutom vore det att ha en övertro på dig själv om du går omkring och tror att alla läser – och kommer ihåg – allt du skriver. Hur härligt det än hade varit ser inte verkligheten ut så.
Tillit utan press
När du regelbundet bjuder på innehåll som inspirerar, utbildar och engagerar, blir dina läsare mer mottagliga när du väl säljer.
Då känns ditt erbjudande som en naturlig fortsättning, inte som ett påhopp.
Jag hade en workshop med medlemmarna i Skriv dig till framgång tidigare idag, och då pratade vi om att strukturera sitt content för konvertering. Allt landar i att du behöver ha en konverteringskedja. Se det som en kedja – eller en stig (känns mysigare) – där varje steg leder mot ditt mål. Om du under varje steg håller din läsare i handen och promenerar tillsammans mot nästa steg, och nästa steg så blir själva målet den naturliga destinationen. Helt utan press. För att du har skapat en relation till dem. En lönsam relation.
Här kan du läsa mer om hur du skriver nyhetsbrev som engagerar.
Dags för webinarium
Sälj mer – med dina nyhetsbrev är namnet på det webinarium jag håller den 25, 26 och 27 november. Samma webinarium men vid tre olika tidpunkter så att du ska hitta en tid som passar dig.
Varför ska du hänga med mig en timme då? För att du är här för att skapa något som ger resultat – nyhetsbrev är en kanal som hjälper dig med det. Det här webinariumet är för dig som:
– Är soloprenör och vill ha en kanal som bygger relation och ger dig en position.
– Vill sälja enkelt, smart, kontinuerligt – via mejlen.
– Är trött på att fastna varje gång det är dags att skriva och vill ha en strategi som håller över tid.
– Vill ha – eller har – ett nyhetsbrev och behöver hjälp att få resultat.
– Vill bygga ett varumärke som känns tryggt, tydligt, som du – och som trillar rakt ner i inkorgen hos din målgrupp.
Låter det här som du? Då tycker jag att du ska hänga med. Webinariumet är gratis, dock är antalet platser begränsade varför du behöver boka din plats. Kan du inte vara med irl kan du se en inspelning efteråt. För att ta del av den behöver du anmäla dig till webinariumet. Bokar din plats gör du här.
Jag hoppas du vill hänga med mig en timme. Jag kommer också prata om Sälj med nyhetsbrev – en ny och faktiskt outstanding kurs (om vi ska tro utvärderingen som nuvarande kursdeltagare lämnat) för dig som verkligen vill satsa på att just sälja med dina nyhetsbrev. Läs mer om Sälj med nyhetsbrev här.
Varma hej ♡